תל אביב: 2 הרוגים ו- 5 נעדרים בקריסת חניון ליד 'אסותא'

    מהאתר פונו עד כה 17 פצועים, 13 נמצאו פצועים על ידי הכוחות מעל פני הקרקע וארבעה נוספים חולצו מבין ההריסות (שניים מהם יצרו קשר עם כוחות ההצלה והכווינו את המחלצים). כעת ידוע על 7 עובדים שנלכדו בין ההריסות וטרם נוצר עמם קשר
    בנצי ליזרוביץ וקובי פינקלר 5 Comment on תל אביב: 2 הרוגים ו- 5 נעדרים בקריסת חניון ליד 'אסותא'

    חניון בן ארבע קומות קרס על פועליו מסיבה שאינה ברורה • צוותי חילוץ והצלה מתוגברים במאות לוחמי פיקוד העורף מנסים בשעה זו 'ללמוד' את הקומות התחתונות ולתחקר את הניצולים, ע"מ להגיע ללכודים האחרונים

    מהאתר פונו עד כה 17 פצועים, 13 נמצאו פצועים על ידי הכוחות מעל פני הקרקע וארבעה נוספים חולצו מבין ההריסות (שניים מהם יצרו קשר עם כוחות ההצלה והכווינו את המחלצים). כעת ידוע על 7 עובדים שנלכדו בין ההריסות וטרם נוצר עמם קשר
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות לאחר הדיווח הראשוני על קריסת מבנה בתל אביב, ממדי האסון מתחילים להתברר. חניון ליד בית החולים 'אסותא' הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים, קרס, מסיבה שכרגע אינה ברורה. תחת ארבעת הקומות שבו, נלכדו עשרות פועלים שעסקו בבנייתו, וככוחות גדולים עדיין עמלים על פינויים וחילוצם.

    עד כה נמנים 2 הרוגים מהאירוע הקשה, ועוד כמה עשרות פצועים. חמשה פועלים עדיין מוגדרים כנעדרים. ואלו הדיווחים, לפי סדר עדכונם:

    אתר בנייה ברחוב הנחושת, שכונת רמת החייל בתל אביב – קרס. כוחות ההצלה והחילוץ נוהרים למקום, ועל פי דיווחים של מנהלי האתר, ישנם עשרות לכודים במקום.

    המבנה הקורס נמצא בסמוך לבית החולים אסותא, וכל הצירים באזור נסגרו לצורך מעבר רכבי חירום. בשלב זה הכוחות אינם נכנסים לבניין, בשל סכנת קריסה. המבנה הנו חניון הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים, שהתפרס – עד כה – על ארבע קומות בנויות.

    המבנה שקרס הנו אתר בנייה של חניון תת קרקעי בעל 4 קומות כולן מתחת לפני הקרקע. 3 קומות קרסו בוודאות ובשלב זה לא ניתן להגיע לקומה הרביעית.

    מהאתר פונו עד כה 17 פצועים, 13 נמצאו פצועים על ידי הכוחות מעל פני הקרקע וארבעה נוספים חולצו מבין ההריסות (שניים מהם יצרו קשר עם כוחות ההצלה והכווינו את המחלצים). כעת ידוע על 7 עובדים שנלכדו בין ההריסות וטרם נוצר עמם קשר.

    המשטרה פתחה בחקירה לברור נסיבות האירוע ומה הסיבות לקריסת המבנה.

    אלי בין מנכ"ל מד"א: כרגע אותרו 6 נפגעים מתוכם אחד במצב קשה מאוד כבר בדרך לבית החולים איכילוב. ע"פ מנהל האתר וקצין בטיחות יש ככל הנראה כ 20 לכודים כרגע הגישה מאוד קשה כי מדובר ב 4 קומות מתחת לאדמה, כוחות פיקוד העורף גם בדרך לסייע בחילוץ.

    עדכון נוסף ממד"א: חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים 6 פצועים, בהם: 1 קשה לאיכילוב ו 5 קל, מהם 2 לתל השומר ו 3 לבלינסון.

    על פי זק"א, מהמקום פונו 11 נפגעים, 1 קשה 1 בינוני ו 9 קל. ישנם עוד 8 נעדרים.

    ח''כ איימן עודה מגיע לבקר את הפצועים

    ח"כ איימן עודה מגיע לבקר את הפצועים

    בעקבות מורכבות האירוע, כוחות מחטיבת החילוץ וההדרכה ויחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף כולל כלבי גישוש הוקפצו לסייע בחילוץ לכודים.

    מאות לוחמי פיקוד העורף פועלים בשטח. מיפוי האתר ונקיונו ימשך עוד שעות רבות. גורם צבאי שנמצא בשטח התמוטטות החניון מספר כי למקום הגיעו כוחות ייעודיים של פיקוד העורף. לפי הערכת הגורם מדובר במספר לכודים בודדים המצויים בעומק האדמה.

    הגורם אומר שמספר צוותים שהיו בכוננות הוקפצו לאתר ההרס וכעת עושות דרכן יחידות מיוחדות עם כל היכולות שיש בידי פיקוד העורף. על הכוחות בשטח מפקד אלוף פיקוד העורף ולצידו מפקד המחוז ושני מפקדי גדודים. "יש לנו תמונת מודיעין לא רעה" אומר הגורם, "כשחילצנו שני נפגעים הם מסרו מידע על לכודים נוספים ולפי זה אנו פועלים" הוא מסכם.

    משה לוי מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי במספר נפגעים בהכרה שיצאו בכוחות עצמם מאתר בניה בו ככה"נ קרס גג חניון במהלך עבודות. תוך כדי הטיפול הרפואי הראשוני לנפגעים של מתנדבים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיעו ראשונים לזירה נמסר על לכודים נוספים בתוך ההריסות וצוותי כיבוי פועלים לחלצם. בשלב זה הנפגעים סובלים מחבלות ופציעות ובהכרה מלאה".

    יהודה הילדסהיים מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה הנפגעים היו עדיין בתוך ההריסות וחולצו על ידי אזרחים וצוותי כיבוי כשהם סובלים מחבלות ופציעות ובהכרה. יחד עם צוותי רפואה מבית החולים אסותא שבסמוך שהגיעו לזירה לסייע הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים".

    תמונות: אולה גורבטי, ושרה רבי – סוכנות הידיעות "חדשות 24".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      רובם ערבים אבל יש שאמרו שהיו 2 יהודים

    2. 1

      רק שכולם ערבים שם